W pierwszej chwili wydaje się proste – przecież każdy potrafi się śmiać, ale po zastanowieniu: przecież coraz mniej ludzie się śmieje. Trudność zajęć polega na tym, aby bez opowiadania dowcipów pobudzić ludzi do śmiania się.

Jogą śmiechu zainteresowałam się w 2018 roku. Początkowo ciągle „coś stawało mi na drodze ” aby dotrzeć na zajęcia stacjonarne , tymczasem wyszukiwałam materiałów w necie aż dotarłam na warsztaty Akademii Radosnego Życia Elżbiety Dąbrowskiej, której pierwszym nauczycielem był Piotr Bielski , a następnie podjęłam decyzję aby zapisać się na kursy instruktorskie u Piotra Bielskiego który sprowadził jogę śmiechu z Indii do Polski i zostałam dzięki temu dyplomowaną instruktorką -ukończyłam indywidualne kursy trenerskie 1go i 2go stopnia .

Zawsze lubiłam się śmiać a mój śmiech udziela się innym 😉

Ukończyłam także szkolenie u Sebastiana Gendry -który założył Uniwersytet Laughter Welness, jest prelegentem TEDx i pojawił się w ponad 100 gazetach i magazynach, a także w głównych programach telewizyjnych w Ameryce Północnej, Australii i Indiach. Obejmuje to Oprah Winfrey Show, 60 minut i ABC Good Morning America. Jest człowiekiem który zrezygnował z udziałów w swojej potężnej firmie i na rzecz działalności  ze śmiechem tak aby pomagać ludziom w doświadczaniu życia na wyższym poziomie wibracji.

W Polsce mało jest trenerów jogi śmiechu ze względu na specyfikę zajęć. Początki jogi śmiechu w Polsce datuje się na 2013 rok. Piotr Bielski sprowadził ją z Indii gdzie lekarz dr Madan Kataria prowadził badania naukowe na osobach praktykujących jogę śmiechu.

Dołączyłam więc z radością do grona joginów śmiechu tak aby współtworzyć szczęśliwą planetę.

Jogę śmiechu doceniają zarówno dzieci jak i dorośli, osoby zdrowe i te mające problemy zdrowotne. Mając na względzie zdrowie innych i własne (otoczenie wpływa na nas) wprowadzam tę formę zajęć w postaci jogi śmiechu.

Fizjologiczne korzyści śmiechu

  • Uruchamia, ćwiczy i rozluźnia mięśnie,
  • dotlenia organizm,
  • stymuluje prawidłową cyrkulacje krwi,
  • obniża poziom hormonów stresu,
  • zwiększa odporność organizmu,
  • podwyższa próg bólu i zwiększa tolerancję na ból,
  • 10-15 min jogi śmiechu dziennie powoduje wytwarzanie się komórek antyrakowych,
  • uwalnia endorfiny.

Psychologiczne korzyści ze śmiechu

  • obniża poziom stresu, lęku niepokoju i napięcia,
  • poprawia nastrój i zwiększa wesołość,
  • wzmacnia szacunek do siebie, nadzieję, energię, witalność,
  • poprawia pamięć i stymuluje twórcze myślenie,
  • ułatwia rozwiązywanie problemów,
  • zwiększa uczucie przyjazności 
  • sprzyja tworzeniu tożsamości grupowych,
  • poprawia jakość życia. 

Korporacje doceniają wagę jogi śmiechu i zamawiają warsztaty dla pracowników które przekładają się na zdrowie i efektywność pracy pracowników.

Zatańczymy razem?

©2022 Wszystkie prawa zastrzeżone Expresja

Tworzenie stron www Veden.pl